Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Täby

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Täby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Täby som finns hos arbetsgivaren.

Webbstrateg till Täby kommun

Kommun Täby kommuns webbstrateg/webbredaktör går på föräldraledighet och nu söker vi hans vikarie. Är du en webbstrateg som vill arbeta med ett härligt och kompetent team i en dynamisk organisation? Då är detta intressant för dig! Tjänsten är ett vikariat på heltid som sträcker sig från mitten av oktober till sista augusti 2022. Om uppdraget I rollen som webbstrateg kommer du ansvara för att utveckla, strukturera och underhålla kommunens webbpla... Visa mer
Kommun

Täby kommuns webbstrateg/webbredaktör går på föräldraledighet och nu söker vi hans vikarie. Är du en webbstrateg som vill arbeta med ett härligt och kompetent team i en dynamisk organisation? Då är detta intressant för dig!

Tjänsten är ett vikariat på heltid som sträcker sig från mitten av oktober till sista augusti 2022.
Om uppdraget
I rollen som webbstrateg kommer du ansvara för att utveckla, strukturera och underhålla kommunens webbplatser så att informationen är till nytta för våra målgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Webbanpassa stora mängder information och kvalitetssäkra innehållet.
• Producera och redigera webbtexter.
• Arbeta tillsammans med innehållsägare i verksamheten för att optimera webben.
• Utbilda och stötta organisationen i deras webbarbete.

Du kommer att ingå i vårt team på kommunikationsenheten som består av tio engagerade och kompetenta medarbetare samt vår kommunikationschef som du rapporterar till. Enheten är inne i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Du kommer alltså att få möjlighet att bidra med dina kunskaper och samtidigt själv utvecklas i din roll som webbstrateg.
Vem är du?
• Högskoleutbildning inom webb, media och kommunikation alternativt annan likvärdig utbildning, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete med webb.
• God skribent, särskilt av webbanpassade texter och klarspråk.
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Meriterande

• Erfarenhet av tillgänglighetsarbete.
• Erfarenhet från webbarbete i en kommun.
• Arbete med andra digitala kanaler som sociala medier, appar och e-tjänster.
• Erfarenhet och kunskap om webbpubliceringsverktyget Episerver.
Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-09-09. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected] Visa mindre

Ansvarig för sociala medier till Täby kommun

Täby kommun erbjuder dig en spännande, ansvarsfylld och omväxlande tjänst, där du får vara med och påverka, utveckla och bidra tillsammans med en motiverad, engagerad och lösningsfokuserad grupp på tio personer. Arbetsuppgifter I den här rollen kommer du ansvara för och arbeta med att marknadsföra och sprida information om Täby kommun i sociala kanaler. Du kommer att arbeta mot kommunens invånare med aktivering och genomförande av digitala kampanjer. I t... Visa mer
Täby kommun erbjuder dig en spännande, ansvarsfylld och omväxlande tjänst, där du får vara med och påverka, utveckla och bidra tillsammans med en motiverad, engagerad och lösningsfokuserad grupp på tio personer.

Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du ansvara för och arbeta med att marknadsföra och sprida information om Täby kommun i sociala kanaler. Du kommer att arbeta mot kommunens invånare med aktivering och genomförande av digitala kampanjer.

I tjänsten ingår att:

• Hantera inlägg och kommunikation i våra sociala kanaler
• Driva, utveckla och optimera Täby kommuns sociala kanaler
• Vara första kontakt för frågor gällande digital content och support
• Analysera trafik och besökare
• Sätta strategier för sociala medier och coacha kollegor med best practice
• Agera bollplank för organisationen för att driva det digitala arbetet framåt

Ditt arbete kommer att bidra till goda förutsättningar att uppnå kommunens uppsatta mål för kommunikation. Rollen rapporterar till kommunikationschefen.
Vem är du?
• Du har en relevant utbildning för tjänsten och eller har erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll, samt hög kompetens och uppdaterad kunskap inom sociala medier
• Du har erfarenhet av att arbeta med annonsering i sociala medier samt analysverktyg
• Du har kunskap och erfarenhet av att hantera film, rörlig bild och foto för sociala medier
• Du talar och skriver obehindrat på svenska, då detta kommer att användas i det dagliga arbetet

Som person är du en kreativ "doer" som är snabbtänkt och har förmågan att få saker att hända. Du är pedagogisk, vilket innebär att du kan återkoppla och förklara dina resultat och dina idéer för verksamheten. Du både trivs med och är van vid att hantera snabba vändningar och ändrade förutsättningar.

Vi kommer lägga stor vikt vid din motivation för tjänsten och din personliga lämplighet. Därför ser vi att dessa egenskaper är nödvändiga för att lyckas i rollen.

• Strukturerad
• Serviceinriktad
• Kan prioritera.

Självklart har du också en positiv attityd, vågar ta initiativ och har lätt för att samarbeta med andra.

Varmt välkommen med din ansökan!
Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2022-08-22. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected]

Fackliga representanter

Helen Klockare (Saco), 0766 43 95 12
Linda-Marie Palm (Vision), 0766 43 98 74

På taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Täby

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Täby för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till at... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Täby för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Täby" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Webbstrateg till Täby kommun

Kommun Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlig... Visa mer
Kommun

Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Arbetsuppgifter
I rollen som webbstrateg kommer du ansvara för att utveckla, strukturera och underhålla kommunens webbplatser så att informationen är till nytta för våra målgrupper.

Övriga arbetsuppgifter:

• Webbanpassa stora mängder information och kvalitetssäkra innehållet.
• Producera och redigera webbtexter.
• Arbeta med analys och rapport för att utveckla och analysera våra webbplatser.
• Säkerställa att kraven kring användbarhet och tillgänglighet uppfylls.
• Arbeta tillsammans med innehållsägare i verksamheten för att optimera webben.
• Utbilda och stötta organisationen i deras webbarbete.

Du kommer att ingå i vårt team på kommunikationsenheten som består av tio engagerade och kompetenta medarbetare samt vår kommunikationschef som du rapporterar till. Enheten är inne i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Som en del av vårt team ser du en intressant och utvecklande utmaning i att få bidra till våra mål för en god och tillgänglig kommunikation.
Vem är du?
• Högskoleutbildning inom webb, media och kommunikation alternativt annan likvärdig utbildning, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet.
• Flerårig erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete med webb.
• Erfarenhet av uppföljning och webbanalys, t ex Google Analytics.
• Erfarenhet av att utveckla och arbeta med SEO utifrån ett redaktionellt perspektiv.
• Erfarenhet av tillgänglighetsarbete.
• God skribent, särskilt av webbanpassade texter och klarspråk.
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Meriterande

• Erfarenhet från webbarbete i en kommun.
• Arbete med andra digitala kanaler som sociala medier, appar och e-tjänster.
• Erfarenhet och kunskap om webbpubliceringsverktyget Episerver.

Som person är du är noggrann och håller deadlines samt har förmåga att tänka nya lösningar för att bidra till utveckling. Du är en problemlösare som också kan förklara för och vägleda medarbetare på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt i vårt gemensamma webb- och intranätsarbete. Du har ett genuint samhällsintresse, är självgående och besitter god samarbetsförmåga.
För att lyckas i rollen krävs att du är skicklig på att anpassa våra verktyg och kommunikationsytor utifrån de målgrupper vi vill nå. Som webbstrateg krävs ett helhetsperspektiv, där du arbetar strukturerat och systematiskt med ständigt fokus på användaren.

Varmt välkommen med din ansökan!
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-06-08. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected]

Fackliga representanter

Helen Klockare (Saco), 0766 43 95 12
Linda-Marie Palm (Vision), 0766 43 98 74
På taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Visa mindre

Kommunikationsstrateg till Kultur & Fritid – Täby kommun

Kommun Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlig... Visa mer
Kommun

Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Arbetsuppgifter

Som Kommunikationsstrateg på kommunikationsenheten kommer du att arbeta mot verksamhetsområde Kultur & Fritid och ansvara för den långsiktiga kommunikationsplaneringen samt se till att kommunikationen bidrar till att nå Täby kommuns övergripande mål inom området. Din uppgift är att tydliggöra vilka kommunikationsinsatser som ska göras under året och vem som ska ansvara för vad.

I nära samarbete med Kultur & fritidschefen tar du fram riktlinjer för hur kommunikationen ska utformas och är rådgivande gentemot chefer och anställda kring hur de ska agera i frågor rörande kommunikation. Utöver det strategiska kommunikationsarbetet innehåller rollen även operativt arbete.
Kommunikationsenheten ligger i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Som kommunikationsstrateg blir du en del av ett motiverat och engagerat team på tio personer och kommer att få bidra till att kommunikationen tydliggörs. Du har förmågan att skapa engagemang kring dina frågor och ditt arbete bidrar till goda förutsättningar för att uppnå kommunens uppsatta mål för kommunikation. Rollen rapporterar till Kommunikationschefen.

Vem är du?

Du är erfaren inom kvalificerat kommunikationsarbete och växlar lätt mellan strategiska och operativa uppdrag. Du är drivande och självständig och kommer med kreativa lösningar och nya angreppssätt på utmaningar som uppstår.

För att lyckas i rollen är det avgörande att du är en van skribent som med lätthet hittar kärnan i komplex information och har känsla för hur man uttrycker sig med rätt ton och form mot målgruppen. Du är lätt att samarbeta med och duktig på att skapa goda relationer. Du kan anta ett helikopterperspektiv och ser vem på kommunikationsenheten som bäst löser vilken fråga.
Vidare ser vi att du har ett stort samhällsengagemang och gärna är insatt i frågor som rör kulturverksamhet och fritidsfrågor. Strategiskt eller operativt arbete är av lika stort intresse för dig och du tar dig gärna an arbete i grupp såväl som självständigt. Du är en nyfiken lyssnare som har en förmåga att se helheten och trivs i roller där du får ha ett starkt inflytande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

• Akademisk utbildning med examen inom kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig och relevant för tjänsten.
• Mångårig erfarenhet av arbete med kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation som är politiskt styrd.
• Flytande svenska i tal och skrift

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2020-11-20. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga representanter

Helen Klockare (Saco), 0766 43 95 12
Linda-Marie Palm (Vision), 0766 43 98 74

På taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Visa mindre

Ansvarig för sociala medier till Täby kommun

Kommun Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlig... Visa mer
Kommun

Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du ansvara för och arbeta med att marknadsföra och sprida information om Täby kommun i sociala kanaler. Du kommer att arbeta mot kommunens invånare med aktivering och genomförande av digitala kampanjer. I tjänsten ingår att:

• Driva, utveckla och optimera Täby kommuns sociala kanaler.
• Hantera inlägg och kommunikation i våra sociala kanaler.
• Vara första kontakt för frågor gällande digital content och support.
• Analysera trafik och besökare.
• Sätta strategier för sociala medier och coacha kollegor med best practice.
• Agera bollplank för organisationen för att driva det digitala arbetet framåt.
• Arbeta tillsammans med webbredaktionen på taby.se och kommunens intranät.

Kommunikationsenheten ligger i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Som ansvarig för sociala medier blir du en del av ett motiverat och engagerat team på tio personer och kommer att få bidra till att kommunikationen tydliggörs. Du har förmågan att skapa engagemang kring dina frågor och ditt arbete bidrar till goda förutsättningar att uppnå kommunens uppsatta mål för kommunikation. Rollen rapporterar till Kommunikationschefen.

Vem är du?

• Du har flerårig erfaren inom sociala medier och har även arbetat med arbetsuppgifter som innefattas på en webbredaktion.
• Du har en relevant utbildning för tjänsten.
• Du har erfarenhet av att arbeta med bland annat Google Analytics, Facebook-annonsering och andra relevanta verktyg.
• Du har kunskap och erfarenhet av att hantera film, rörlig bild och foto för sociala medier.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av appar och e-tjänster.
• Flytande i svenska i tal och skrift.

Du är en kreativ "doer" som är snabbtänkt och får saker att hända. Du har en pedagogisk förmåga vilket innebär att du kan återkoppla och förklara dina resultat och dina idéer, för såväl kommunikationschef som medarbetare. Du både trivs med och är van vid att hantera snabba vändningar och ändrade förutsättningar.

För att lyckas i rollen bör du vara strukturerad, serviceinriktad och ha god förmåga att prioritera. Självklart har du en positiv attityd, vågar ta initiativ och har lätt för att samarbeta med andra.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-02-12. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga representanter

Helen Klockare (Saco), 0766 43 95 12
Linda-Marie Palm (Vision), 0766 43 98 74

På taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Visa mindre

Kommunikatör

Är du en grym kommunikatör som vill vara med i ett spännande startup? Motiveras du dessutom av varierande arbetsuppgifter och drivs av att få utvecklas på jobbet? Om det här känns som du - tveka då inte att ansöka till kommunikatör hos Salta Friends! Du kommer vara länken mellan bolaget och näringslivet & samarbetspartners där du redan från dag 1 kommer in i ett banbrytande företag då vi anställer med start omgående eller enligt överenskommelse. Dina arb... Visa mer
Är du en grym kommunikatör som vill vara med i ett spännande startup? Motiveras du dessutom av varierande arbetsuppgifter och drivs av att få utvecklas på jobbet? Om det här känns som du - tveka då inte att ansöka till kommunikatör hos Salta Friends! Du kommer vara länken mellan bolaget och näringslivet & samarbetspartners där du redan från dag 1 kommer in i ett banbrytande företag då vi anställer med start omgående eller enligt överenskommelse.


Dina arbetsuppgifter:
? Skapa nya kontakter med näringsverksamheter, kommuner, föreningar och samarbetspartners i Stockholmsregionen
? Förmedla Salta Friends grymma tjänst till näringsverksamheter, kommuner, föreningar och samarbetspartners via telefon, mejl med mera
? Fördjupa relationerna med de ovan nämnda grupperna
? Vara behjälplig med ad-hoc uppgifter


Vi söker dig som är:
? Social och har en hög kommunikativ förmåga både i svenska och engelska
? Bekväm med att ha kundkontakt via telefon, mejl etc.
? Gillar varierande arbetsuppgifter
? Prestigelös
? Strukturerad, noggrann och initiativrik
? Du vill vara med i ett spännande startup


Kvalifikationer, utbildning och efterfrågad erfarenhet:
? Goda språkkunskaper i svenska och engelska
? Erfarenhet av arbete som kommunikatör/säljare
? Relevant utbildning är ett plus men inget krav


Om Salta Friends:
Salta Friends AB är en startup i tech-branschen med det tydligt uttalade målet att genom innovativa lösningar hjälpa personer med funktionsvariationer och deras anhöriga till ett mer socialt och aktivt liv.
Salta Friends är en förkortning av; Socially Active Life Together Among Friends.
Salta Friends digitala verktyg är en mobilapplikation som lanseras hösten 2020, speciellt framtaget för personer med funktionsvariation, deras anhöriga och assistenter. Appen möjliggör ett mer socialt och aktivt liv genom fler och mer tillgängliga aktiviteter samt ett effektivt kommunikationsverktyg.
Salta Friends saknar motstycke och med det enorma intresset och behovet i samhället och ett intensivt samarbete med föreningar och intresseorganisationer kan vi snabbt expandera konceptet genom våra franchisetagare i hela Sverige. Målet är att vi inom ett par år har täckt hela vårt avlånga land och öppnat upp för nya marknader ute i Europa.


Ansökan
Är du intresserad? Skicka din intresseanmälan tillsammans med ditt personliga brev, CV samt din bild. Berätta varför vi ska välja dig och vad det är som gör dig till det självklara valet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din kompletta ansökan så snart som möjligt. Besök vår tillfälliga hemsida för mer information. En ny hemsida med detaljerad information om appen och dess användning levereras vid lanseringen. Mera information om tjänsten och svar på dina frågor kommer du att få efter att vi fått in din fullständiga ansökan. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Varmt välkommen!
www.saltafriends.com
Följ oss gärna på sociala medier
https://www.facebook.com/SaltaFriends/
https://www.linkedin.com/company/saltafriends




Sökord:
Kommunikationsstrateg, Informatör, Säljkonsulent, Key Account Manager, Account Manager, Försäljare, Försäljning, Journalistik, Marknadskommunikation, Innesäljare, Exekutiv Assistent, Office manager, Marknadsassistent, Marknadskoordinator, PR, PR-Specialist, Redaktionellt arbete, Redaktör, Skribent, Content writer, Kommunikatör, Administratör, #jobbjustnu Visa mindre

Digital Content Manager, tech-industry, Stockholm

Ansök    Okt 9    Randstad AB    Informatör/Kommunikatör
Job description We are now looking for an experienced Digital Content Manager to join an exciting client of ours, an established high-tech company within the electronic industry.     As a Digital Content Manager you have a broad role and will have full responsibility for operating and developing our clients digital channels. You understand and see the website as an important part of a company’s brand building activities and the customer journey.  As a con... Visa mer
Job description
We are now looking for an experienced Digital Content Manager to join an exciting client of ours, an established high-tech company within the electronic industry. 
 
 As a Digital Content Manager you have a broad role and will have full responsibility for operating and developing our clients digital channels. You understand and see the website as an important part of a company’s brand building activities and the customer journey. 

As a consultant at Randstad, you are employed by us and work for one of our clients. You have the same benefits with Randstad as with any other employer with a collective agreement and benefits such as a wellness grant, occupational health care, insurances and discounts on gym memberships. In addition, you are offered a range of career opportunities. You get the chance to experience different company cultures and to gain experience from different industries, which helps you in developing your skills and building a well-rounded CV. The position can include many contacts and hence, it is important that you have a good ability to cooperate with others and good skills in communication. As a person, we see that you are driven and used to work independently. If you are looking for an employer that offers different assignments and new contacts, then you will enjoy being part of Randstad.

Responsibilities
You will be responsible for our Group websites, leading the web governance work together with our web agency; plan and prioritize development tasks, test new functionality and follow up on performance. You will also have the responsibility of creating and implementing digital content.


• You will collaborate with internal stakeholders to define digital roadmaps by gathering and prioritizing business requirements, coordinating the implementation of new features, ensuring quality delivery and supporting the marketing teams’ web needs.


• As a digital editor, you are also responsible for proactively operating and maintaining communication in our social channels in line with the business and our ambition.

Working hours
This is a part-time assignment, 20 hour/week. Working hours are flexible.  Assignment start in early November until end of September 2021. Office located in Täby, Stockholm.

Qualifications
• Experience from web project management, coordinating, planning and discussing solutions with IT developers (front end, back end and UX designers)


• Several years of experience from working with web content and different CMS tools


• Experienced content strategist with the ability to create appealing content


• Experience in Google Analytics or other analytical tools to understand websites’ performance is beneficial


• Knowledge in Adobe Photoshop is a must, performing simpler image and graphic processing


• Fluent in Swedish and English


For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Experience
Preferably five years of experience from similar work.

Application
2020-10-23 selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.


For more information: Nina Westerberg, [email protected]

About the company
With more than 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry and offers staffing, consulting and recruitment solutions in all areas of expertise. We also offer interim management, executive search and outplacement services. We have a large network of clients and candidates, which means that we convey hundreds of jobs within different industries all over Sweden. Our ambition is to be the best employer in the market. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we help people and organizations to reach their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Kommunikationsstrateg till Samhällsutvecklingskontoret

Kommun Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlig... Visa mer
Kommun

Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Arbetsuppgifter

Som Kommunikationsstrateg på kommunikationsenheten kommer du att arbeta mot verksamhetsområde samhällsutveckling och ansvara för den långsiktiga kommunikationsplaneringen samt se till att kommunikationen bidrar till att nå Täby kommuns övergripande mål inom området. Din uppgift är att tydliggöra vilka kommunikationsinsatser som ska göras under året och vem som ska ansvara för vad.
I nära samarbete med samhällsutvecklingschefen tar du fram riktlinjer för hur kommunikationen ska utformas och är rådgivande gentemot chefer och anställda kring hur de ska agera i frågor rörande kommunikation. Utöver det strategiska kommunikationsarbetet innehåller rollen även operativt arbete.
Kommunikationsenheten ligger i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Som kommunikationsstrateg blir du en del av ett motiverat och engagerat team på tio personer och kommer att få bidra till att kommunikationen tydliggörs. Du har förmågan att skapa engagemang kring dina frågor och ditt arbete bidrar till goda förutsättningar för att uppnå kommunens uppsatta mål för kommunikation. Rollen rapporterar till Kommunikationschefen.

Vem är du?

Du är erfaren inom kvalificerat kommunikationsarbete och växlar lätt mellan strategiska och operativa uppdrag. Du är drivande och självständig och kommer med kreativa lösningar och nya angreppssätt på utmaningar som uppstår.
För att lyckas i rollen är det avgörande att du är en van skribent som med lätthet hittar kärnan i komplex information och har känsla för hur man uttrycker sig med rätt ton och form mot målgruppen. Du är lätt att samarbeta med och duktig på att skapa goda relationer. Du kan anta ett helikopterperspektiv och ser vem på kommunikationsenheten som bäst löser vilken fråga.
Vidare ser vi att du har ett stort samhällsengagemang och gärna är insatt i frågor som rör samhällsutveckling och näringsliv. Strategiskt eller operativt arbete är av lika stort intresse för dig och du tar dig gärna an arbete i grupp såväl som självständigt. Du är en nyfiken lyssnare som har en förmåga att se helheten och trivs i roller där du får ha ett starkt inflytande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

• Akademisk utbildning med examen inom kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig och relevant för tjänsten.
• Mångårig erfarenhet av arbete med kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation som är politiskt styrd.
• Flytande svenska i tal och skrift

Vill du vara med och driva det strategiska och operativa kommunikationsarbetet på en enhet med stor utvecklingslust?

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2020-11-04. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga representanter

Helen Klockare (Saco), 0766 43 95 12
Linda-Marie Palm (Vision), 0766 43 98 74

På taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Visa mindre

Enhetschef till kommunikationsenheten i Täby kommun

Ansök    Okt 31    Täby kommun    Informatör/Kommunikatör
Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikatione... Visa mer
Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Om jobbet
Som enhetschef för kommunikationsenheten ansvarar du för att utveckla och stärka kommunens interna och externa kommunikation. Du är kommunledningens främsta strategiska stöd och rapporterar till avdelningschefen för HR och kommunikation. Du ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas delta aktivt i ledningsarbetet tillsammans med dina chefskollegor.

Du leder och fördelar arbetet samt har budget- och personalansvar för 14 engagerade och kompetenta kommunikatörer. Du är också ansvarig för pressfrågor, kriskommunikation, digitala kanaler (webbplatser, sociala medier), varumärke, processer och kommunikationsstrategi. Du är också ansvarig samordnare för kommunikationsrelaterade frågor via Samverkan Stockholmsregionen.

Kommunikationsenheten ligger i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Som enhetschef har du ett stort ansvar att driva detta utvecklingsarbete och få din grupp att känna sig delaktiga och engagerade. Du har förmågan att få med alla på tåget, bygga team och skapa goda förutsättningar att uppnå kommunens uppsatta mål för strategiska kommunikation, både internt och externt.

Vem är du?
Du är en erfaren chef med mångårig erfarenhet inom kommunikation och ledarskap och som har förståelse för vad det innebär att verka i en offentlig organisation. Du har en bred kompetens inom kommunikation och ett digitalt mindset, är samhälls- och kulturpolitiskt intresserad och van vid att möta media och hantera och stötta kollegor i kriskommunikation.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha mångårig erfarenhet av både operativt och strategiskt kommunikationsarbete och förmåga att arbeta på båda dessa nivåer. Du har tidigare arbetat med extern och intern målgruppsanalys och är van att samarbeta med kommunikationsansvariga i organisationen för att uppnå de gemensamt uppsatta strategiska kommunikationsmålen för organisationen. För att trivas i rollen som enhetschef för kommunikationsenheten krävs det att du har ett genuint intresse av kommunens roll i samhället och förstår kommunikationens betydelse i en stor organisation. Som person ser vi att du är resultatorienterad och har förmåga att se och lyfta dina medarbetares kvaliteter. Du är en nyfiken lyssnare och kan få människor att arbeta tillsammans. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer



Akademisk utbildning med examen inom kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.



Erfarenhet av att arbeta med strategisk kommunikation i en större organisation som är politiskt styrd.



Flerårig chefserfarenhet med framgångsrikt ledarskap.



Erfarenhet av budget- och personalansvar.



Erfarenhet av ett brett spektrum av kommunikationsuppgifter.



God förmåga att uttrycka dig väl i både svenska och engelska.



Erfarenhet av verksamhetsutveckling.



Vill du leda och utveckla det strategiska kommunikationsarbetet på en enhet med stor utvecklingslust?

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Låter det intressant? I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Registrera din ansökan här.

Sista ansökningsdag är 2019-11-19. Urval sker löpande så lämna in din ansökan redan idag!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mejl: [email protected]

 


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Visa mindre

Pressansvarig till kommunikationsenheten i Täby kommun

Kommun Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlig... Visa mer
Kommun

Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Arbetsuppgifter

I rollen som pressansvarig på kommunikationsenheten ansvarar du för den dagliga relationen med press och övrig media. Du agerar stöd i mediefrågor och är kommunens medietränare för chefer och andra talespersoner när behov uppstår. Arbetet är både operativt och strategiskt och omfattar samtliga aktiviteter som kan kopplas till Täby kommuns relationer med press och media. Du skriver dagligen pressmeddelanden, nyheter och artiklar. Vid kris eller andra stora händelser är du en självklar och viktig kugge i kommunikationen.

Pressansvarig ingår i kommunikationsenheten som består av tio engagerade och kunniga medarbetare samt kommunikationschef, vilken du rapporterar till. Kommunikationsenheten befinner sig i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Du kommer att vara del i denna spännande utvecklingsresa och få möjlighet att bidra med dina kunskaper och erfarenheter. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss!

Vem är du?

Vi ser att du är en person med en gedigen erfarenhet av kvalificerat pressarbete och kommunikation samt har en förståelse för vad det innebär att verka i en offentlig organisation. Du är en vass skribent med stark förmåga att förklara komplicerade sammanhang samtidigt som du också har lätt för att prioritera och strukturera ditt arbete.
För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta både proaktivt och reaktivt, trivas med ett högt arbetstempo och ha ett samhällsintresse. Rollen som pressansvarig innebär många kontaktytor vilket kräver att du är skicklig på att skapa och bibehålla goda relationer både inom och utanför organisationen. Vidare ser vi att du är självgående, prestigelös och inger förtroende. Snabba vändningar och ändrade förutsättningar är något du tar dig an med lätthet och nyfikenhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

• Relevant akademisk utbildning inom kommunikation och journalistik eller annat område som vi bedömer likvärdigt.
• Flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt press- PR- och kommunikationsarbete.
• Meriterande med erfarenhet av arbete i en politiskt styrd verksamhet
• God erfarenhet av arbete med medierelationer och medieträning.

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2020-05-15. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga representanter

Helen Klockare (Saco), 0766 43 95 12

Linda-Marie Palm (Vision), 0766 43 98 74

På taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Visa mindre

Kommunikationsstrateg till verksamhetsområde utbildning

Kommun Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlig... Visa mer
Kommun

Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete. Enheten samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Kommunikationsarbetet ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och tillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Arbetsuppgifter

Som kommunikationsstrateg på kommunikationsenheten kommer du att arbeta mot verksamhetsområde utbildning och ansvara för den långsiktiga kommunikationsplaneringen och se till att kommunikationen bidrar till att nå Täby kommuns övergripande mål inom området. Din uppgift är att tydliggöra vilka kommunikationsinsatser som ska göras under året och vem som ska ansvara för vad.

I nära samarbete med utbildningschefen tar du fram riktlinjer för hur kommunikationen ska utformas och du är rådgivande gentemot chefer och anställda kring hur de ska agera i frågor rörande kommunikation. Utöver det strategiska kommunikationsarbetet innehåller rollen även operativt arbete.

Kommunikationsenheten ligger i en förändringsfas och ska utveckla arbetssätten för att möjliggöra ett mer långsiktigt, planerat och strategiskt kommunikationsarbete. Som kommunikationsstrateg blir du en del av ett motiverat och engagerat team på tio personer och kommer att få bidra till att kommunikationen tydliggörs. Du har förmågan att skapa engagemang kring dina frågor och ditt arbete bidrar till goda förutsättningar att uppnå kommunens uppsatta mål för kommunikation. Rollen rapporterar till Kommunikationschefen.

Vem är du?

Du är erfaren inom kvalificerat kommunikationsarbete och växlar lätt mellan strategiska och operativa uppdrag. Du är drivande och självständig och kommer med kreativa lösningar och nya angreppssätt på utmaningar som uppstår.
För att lyckas i rollen är det avgörande att du är en van skribent som med lätthet hittar kärnan i komplex information och har känsla för hur man uttrycker sig med rätt ton och form mot målgruppen. Du är lätt att samarbeta med och duktig på att skapa goda relationer. Du kan anta ett helikopterperspektiv och ser vem på kommunikationsenheten som bäst löser vilken fråga.

Vidare ser vi att du har ett stort samhällsengagemang och gärna är insatt i frågor som rör utbildning. Strategiskt eller operativt arbete är av lika stort intresse för dig och du tar dig gärna an arbete i grupp såväl som självständigt. Du är en nyfiken lyssnare som har en förmåga att se helheten och fördela arbetet mellan dina kollegor och trivs i roller där du får ha ett starkt inflytande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

• Akademisk utbildning med examen inom kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig och relevant för tjänsten.

• Mångårig erfarenhet av arbete med kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation.

• Meriterande med erfarenhet från politiskt styrd organisation

• Flytande svenska i tal och skrift

Vill du vara med och driva det strategiska och operativa kommunikationsarbetet på en enhet med stor utvecklingslust?

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2020-05-15. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga representanter

Helen Klockare (Saco), 0766 43 95 12

Linda-Marie Palm (Vision), 0766 43 98 74

På taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Visa mindre

Informatör / Kommunikatör till HR & Samtalshuset

HR & Samtalshuset är en specialistmottagning inom psykisk hälsa. Vi genomför cirka 25 000 terapeutiska samtal per år på våra egna mottagningar och vi växer stadigt. Hos oss jobbar leg. läkare specialist i psykiatri, leg. psykoterapeuter, leg. psykologer, kuratorer m.fl. Vi söker nu en informatör/kommunikatör som vill ta ett helhetsansvar för vår marknadskommunikation både gällande till våra befintliga samarbetspartners, men även att vara med och föra ut ... Visa mer
HR & Samtalshuset är en specialistmottagning inom psykisk hälsa. Vi genomför cirka 25 000 terapeutiska samtal per år på våra egna mottagningar och vi växer stadigt. Hos oss jobbar leg. läkare specialist i psykiatri, leg. psykoterapeuter, leg. psykologer, kuratorer m.fl.

Vi söker nu en informatör/kommunikatör som vill ta ett helhetsansvar för vår marknadskommunikation både gällande till våra befintliga samarbetspartners, men även att vara med och föra ut vår vårt koncept till fler marknader och kanaler, ex. vis Facebook, Twitter, Instagram etc. Vi har dessutom ett stort behov av en förnyelse av vår webb och vi ser dig som en aktiv medlem i det projektet.

För att lyckas med uppdraget så behöver Du vara en erfaren informatör/kommunikatör med ett genuint intresse för vårt hjärteområde - psykisk hälsa. Du förväntas nämligen att hålla koll på ett stort informationsflöde samt även viss forskning inom verksamhetsområdet. Du ska sen på egen hand kunna extrahera intressanta delar, sammanställa dessa på ett enkelt och tydligt sätt samt efter ett samråd med vår affärsledning kunna kommunicera ut information till våra målgrupper. Rätt person kommer att bli en viktig del av vår marknadskommunikation.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Redaktionellt arbete med kommunikation för bl a webb, intranät, sociala medier och övriga kanaler
med intresse för psykisk hälsa och ohälsa
Genom att läsa och bevaka forskning inom vårt område ska du arbeta med omvärldsbevakning och marknadskommunikation
Genom kommunikation på sociala medier ska du synliggöra och förstärka vår röst på nätet
Du ska kunna skriva och publicera inlägg i media om viktiga ämnen i vårt koncept
Du ska kunna ansvara och skriva regelbundet på vår blogg om olika nyheter och ämnen

Kvalifikationer
Du behöver vara en van informatör/kommunikatör som kan jobba självständigt och du behöver ha en eftergymnasial relevant utbildning i kommunikation
Du ska snabbt kunna ta ut kontentan ur en text och anpassa din egen text efter våra målgrupper
Du behöver ha en vana att kunna skriva intressant, balanserat och informationsrikt om det som ibland kan uppfattas som svåra och jobbiga ämnen
Du behöver kunna vara tydlig och rak i din kommunikation
Du behöver kunna arbeta självständigt och kunna leverera färdiga resultat
Du behöver vara nyfiken, påläst, snabb och fokuserad och inte ge upp för lätt Visa mindre

Vikariat - digital kommunikatör

Ansök    Maj 28    Täby kommun    Informatör/Kommunikatör
Just nu söker vi en digital kommunikatör till kommunikationsenheten för ett föräldravikariat fram till årsskiftet. Om jobbet Som digital kommunikatör är du en viktig pusselbit på enheten och ingår i webbredaktionen. Du arbetar redaktionellt med innehåll på kommunens webbplats taby.se och kommunens intranät. Ditt fokus är att skapa sökbart innehåll som uppfyller anvisningar för koncept, tillgänglighet, språk, med mera, för respektive kanal. Du arbetar stör... Visa mer
Just nu söker vi en digital kommunikatör till kommunikationsenheten för ett föräldravikariat fram till årsskiftet.

Om jobbet
Som digital kommunikatör är du en viktig pusselbit på enheten och ingår i webbredaktionen. Du arbetar redaktionellt med innehåll på kommunens webbplats taby.se och kommunens intranät. Ditt fokus är att skapa sökbart innehåll som uppfyller anvisningar för koncept, tillgänglighet, språk, med mera, för respektive kanal. Du arbetar största delen av din arbetstid med löpande redaktionellt arbete på webbarna, men också med att projektleda och genomföra innehållsprojekt. Där är din uppgift att planera projekt utifrån behovsanalys, arbeta fram nytt innehåll, bygga struktur, testa, publicera och lansera. Allt i samverkan med berörda kollegor i olika verksamheter.

De huvudsakliga målgrupperna för webbplatserna är invånare, företagare och medarbetare. Kommunens webbplats taby.se har 2018 fått utmärkelserna Sveriges bästa kommunwebbplats av IDG.se samt priset Episerver Award för Sveriges bästa service- och supportsajt, vilket vi är stolta över.

Kommunikationsenheten består av 14 engagerade och drivna kollegor med en mångfald av kompetens och erfarenhet. Enheten ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete, samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kommunikationskanaler. Enhetens arbete ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och lättillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Vem är du?
Vi söker dig som har:


• Utbildning i kommunikation eller annan jämförbar utbildning
• Erfarenhet av att arbeta i publiceringsverktyg för webb och kunskap om hur innehållet på en webbplats hålls aktuell, sökbar, tillgänglig, relevant och intressant
• Erfarenhet av att välja bilder och anpassa för webb
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av arbete i sociala medier är meriterande
• Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande
• Erfarenhet av EPi-server är meriterande
• Kunskap om WCAG är meriterande

Du måste kunna formulera dig väl i tal och skrift samt också kunna utforma och publicera innehåll som ger avsedd effekt.

Dina personliga egenskapen:


• Du är serviceinriktad, prestigelös, har lätt för att samarbeta, hjälpa andra och skapa förtroende hos avdelningens interna kunder. Framförallt har du en styrka i att få saker gjorda men också kunna vägleda och inspirera andra.
• För dig är det självklart att våra interna kunder är i fokus och att vårt gemensamma mål är att alltid ha invånarens perspektiv. Du ska ha förståelse för att beslutad vision och mål är det som avgör i vilken riktning vi kommunicerar och att det är kommunledningen som sätter agendan.
• Du är strukturerad och kan arbeta självständigt, planera ditt arbete och gillar att anta nya utmaningar.
• Du har ett helhetsperspektiv, men förstår att i detaljerna finns möjligheterna.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Täby kommun erbjuder
Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus. 

På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. 

Övrigt
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 12 juni. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten/tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 31 december 2019.

Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Visa mindre

Digital kommunikatör till Täby kommun

Ansök    Maj 22    Täby kommun    Informatör/Kommunikatör
Vill du göra skillnad? Just nu söker vi en digital kommunikatör till kommunikationsenheten, som brinner för att skriva enkla och tillgängliga texter med förmåga att paketera komplexa budskap och texter så att det blir begripligt, tillgängligt och sökbart för våra användare. Om jobbet Som digital kommunikatör är du en viktig pusselbit på enheten och ingår i webbredaktionen. Du arbetar redaktionellt med innehåll på kommunens webbplats taby.se och kommunens ... Visa mer
Vill du göra skillnad? Just nu söker vi en digital kommunikatör till kommunikationsenheten, som brinner för att skriva enkla och tillgängliga texter med förmåga att paketera komplexa budskap och texter så att det blir begripligt, tillgängligt och sökbart för våra användare.

Om jobbet
Som digital kommunikatör är du en viktig pusselbit på enheten och ingår i webbredaktionen. Du arbetar redaktionellt med innehåll på kommunens webbplats taby.se och kommunens intranät, men även sociala medier kan ingå. Ditt fokus är att skapa sökbart innehåll som uppfyller anvisningar för koncept, tillgänglighet, språk, med mera, för respektive kanal. Du arbetar största delen av din arbetstid med löpande redaktionellt arbete på webbarna, men också med att projektleda större innehållsprojekt. Där är din uppgift att planera projekt utifrån behovsanalys, arbeta fram nytt innehåll, bygga struktur, testa, publicera och lansera. Allt i samverkan med berörda kollegor i olika verksamheter.

De huvudsakliga målgrupperna för webbplatserna är invånare, företagare och medarbetare. Kommunens webbplats taby.se har 2018 fått utmärkelserna Sveriges bästa kommunwebbplats av IDG.se samt priset Episerver Award för Sveriges bästa service- och supportsajt, vilket vi är stolta över.

Kommunikationsenheten består av 14 engagerade och drivna kollegor med en mångfald av kompetens och erfarenhet. Enheten ansvarar för kommunens strategiska kommunikationsarbete, samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Enheten ansvarar för kommunens olika gemensamma kommunikationskanaler. Enhetens arbete ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och lättillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Vem är du?
Vi söker dig som har:


• Utbildning i kommunikation eller annan jämförbar utbildning
• Erfarenhet av att arbeta i publiceringsverktyg för webb och kunskap om hur innehållet på en webbplats hålls aktuell, sökbar, tillgänglig, relevant och intressant
• Erfarenhet av att välja bilder och anpassa för webb
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av arbete i sociala medier är meriterande
• Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande
• Erfarenhet av EPi-server är meriterande
• Kunskap om WCAG är meriterande

Du måste kunna formulera dig väl i tal och skrift samt också kunna utforma och publicera innehåll som ger avsedd effekt.

Dina personliga egenskapen:


• Du är serviceinriktad, prestigelös, har lätt för att samarbeta, hjälpa andra och skapa förtroende hos avdelningens interna kunder. Framförallt har du en styrka i att få saker gjorda men också kunna vägleda och inspirera andra.
• För dig är det självklart att våra interna kunder är i fokus och att vårt gemensamma mål är att alltid ha invånarens perspektiv. Du ska ha förståelse för att beslutad vision och mål är det som avgör i vilken riktning vi kommunicerar och att det är kommunledningen som sätter agendan.
• Du är strukturerad och kan arbeta självständigt, planera ditt arbete och gillar att anta nya utmaningar.
• Du har ett helhetsperspektiv, men förstår att i detaljerna finns möjligheterna.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Täby kommun erbjuder
Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus. 

På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. 

Övrigt
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 14 juni. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten/tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Visa mindre