Lediga jobb som Fastighetsförvaltare i Täby

Se lediga jobb som Fastighetsförvaltare i Täby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Täby som finns hos arbetsgivaren.

Biträdande förvaltare till verksamhet i Täby

Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum. Dina arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: - Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter - Ge stöd till lokalförvalt... Visa mer
Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter
- Ge stöd till lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen
- Biträda förvaltarna i olika förvaltningsfrågor, samt ha löpande kontakt med kunder, leverantörer och hyresgäster gällande lokalfrågor
- Driva olika typer av interna uppdrag, både administrativa och tekniska


Dina kvalifikationer

Vi söker en förvaltare som trivs i en roll med många kundkontakter, och är en positiv och relationsskapande person. Du tar ansvar och arbetar strukturerat och proaktivt.

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial förvaltarutbildning, eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- Erfarenhet från tidigare roller inom fastighetsförvaltning
- Goda kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsekonomi och budgetarbete
- Viss erfarenhet av administrativt arbete och vana att ha kundkontakt
- B-körkort
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Du behörskar svenska på hög nivå i både tal och skrift
- God förståelse för behovet av dokumentation samt erfarenhet av att arbeta i verksamhetsstödjande system


Meriterande för tjänsten:

- Relevant högskoleutbildning inom bygg eller fastighet
- Tidigare erfarenhet av lokalförvaltning eller teknisk förvaltning
- Kunskaper inom LOU, offentlig förvaltning och fastighetsteknik
- Erfarenhet av att administrera möteskallelser, föra protokoll, enklare fakturering eller avtalshantering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Biträdande förvaltare till verksamhet i Täby

Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum. Dina arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: - Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter - Ge stöd till lokalförvalt... Visa mer
Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter
- Ge stöd till lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen
- Biträda förvaltarna i olika förvaltningsfrågor, samt ha löpande kontakt med kunder, leverantörer och hyresgäster gällande lokalfrågor
- Driva olika typer av interna uppdrag, både administrativa och tekniska


Dina kvalifikationer

Vi söker en förvaltare som trivs i en roll med många kundkontakter, och är en positiv och relationsskapande person. Du tar ansvar och arbetar strukturerat och proaktivt.

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial förvaltarutbildning, eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- Erfarenhet från tidigare roller inom fastighetsförvaltning
- Goda kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsekonomi och budgetarbete
- Viss erfarenhet av administrativt arbete och vana att ha kundkontakt
- B-körkort
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Du behörskar svenska på hög nivå i både tal och skrift
- God förståelse för behovet av dokumentation samt erfarenhet av att arbeta i verksamhetsstödjande system


Meriterande för tjänsten:

- Relevant högskoleutbildning inom bygg eller fastighet
- Tidigare erfarenhet av lokalförvaltning eller teknisk förvaltning
- Kunskaper inom LOU, offentlig förvaltning och fastighetsteknik
- Erfarenhet av att administrera möteskallelser, föra protokoll, enklare fakturering eller avtalshantering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

fastighetsspecialist till Storstockholms brandförsvar

Ansök    Aug 9    Randstad AB    Fastighetsförvaltare
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och bidra till att skapa ett tryggare samhälle? Ta chansen att söka till Sveriges största räddningstjänst. Nu söker Storstockholms brandförsvar en Fastighetsspecialist som kan förstärka upp fastighetsgruppen. Storstockholms brandförsvar står inför flera spännande projekt avseende renoveringar och större ombyggnationer i närtid.   Fastighetsgruppen ansvarar för underhåll och drift av förbundets fastigheter och anläggninga... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till att skapa ett tryggare samhälle? Ta chansen att söka till Sveriges största räddningstjänst. Nu söker Storstockholms brandförsvar en Fastighetsspecialist som kan förstärka upp fastighetsgruppen. Storstockholms brandförsvar står inför flera spännande projekt avseende renoveringar och större ombyggnationer i närtid.  

Fastighetsgruppen ansvarar för underhåll och drift av förbundets fastigheter och anläggningar samt ansvarar för att lokalerna anpassas vid verksamhetsförändringar eller andra beslut som kräver en förändring av lokalerna. Storstockholms brandförsvar erbjuder en respektfull, öppen, professionell och pålitlig kultur där gemenskapen är stark. Du kommer bli en del av en verksamhet med höga ambitioner och snabb utvecklingstakt. Tjänsten är placerad på Täby brandstation.

Ansvarsområden
Tjänsten som fastighetsspecialist innebär i stort att arbeta för att Storstockholms Brandförsvar har ändamålsenliga lokaler att vistas och verka i. Utöver traditionell fastighetsförvaltning ansvarar du även för nedan arbetsuppgifter:


Kontakt med interna och externa aktörer som fastighetsägare, hyresgäster, ramavtalsentreprenörer
Olika fastighetsrelaterade projekt eller andra projekt där fastighetskompetens erfordras 
Framtagning av kravspecifikationer vid upphandling av fastighetsrelaterade tjänster 
Löpande kontakt med upphandlad avtalspart i egenskap av avtalsägare 
Framtagning av fastighetsrelaterade tjänsteutlåtanden
Hantering av felanmälan 
Bevakning av myndighetskrav
Expertstöd för organisationen


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet och erfarenhet av fastighetsförvaltning. Du har erfarenhet av fastighetsförvaltningsprocessens alla delar samt god kompetens inom entreprenad- och fastighetsjuridik. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.  Du har minst genomgått gymnasieutbildning inom relevant område. 

Vidare ser vi det meriterande om du även har:
akademisk examen och utbildning inom fastighetsförvaltning
tidigare erfarenhet av kommunalverksamhet
tidigare erfarenhet av att leda projekt och har kompetens inom miljöområdet

Som person är du en lagspelare som tar eget ansvar.  Du är noggrann, beslutsam och har ett driv samt förmåga att blicka framåt. Du verkar inom satta ramar, tänker nytt och gillar utveckling. Du har en god samarbetsförmåga, är kvalitetsmedveten och arbetar strukturerat. I ditt arbete är du självgående, kommunikativ och kunnig inom ditt område.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du varm välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Wide på 072-0649106 eller [email protected]

Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att du kommer att genomgå en säkerhetsprövning. Säkerhetsprövningen omfattar bakgrundskontroll och säkerhetssamtal som genomförs av SSBF anlitad extern part samt en registerkontroll hos säkerhetspolisen. 

Om företaget
Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund där tio kommuner samarbetar: Danderyd, Lidingö, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker. Förbundets ledning och stödfunktioner finns på Johannes brandstation i centrala Stockholm.
Storstockholms brandförsvar svarar för 1,2 miljoner människors trygghet. Genom samarbetsavtal svarar vi för larm och ledning av räddningsinsatser i totalt 25 kommuner i Uppland, Västmanland, delar av Södermanland och på Gotland.

Observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas under vecka 32.

Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Biträdande förvaltare till verksamhet i Täby

Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum. Dina arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: - Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter - Ge stöd till lokalförvalt... Visa mer
Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter
- Ge stöd till lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen
- Biträda förvaltarna i olika förvaltningsfrågor, samt ha löpande kontakt med kunder, leverantörer och hyresgäster gällande lokalfrågor
- Driva olika typer av interna uppdrag, både administrativa och tekniska


Dina kvalifikationer

Vi söker en förvaltare som trivs i en roll med många kundkontakter, och är en positiv och relationsskapande person. Du tar ansvar och arbetar strukturerat och proaktivt.

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial förvaltarutbildning, eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- Erfarenhet från tidigare roller inom fastighetsförvaltning
- Goda kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsekonomi och budgetarbete
- Viss erfarenhet av administrativt arbete och vana att ha kundkontakt
- B-körkort
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Du behörskar svenska på hög nivå i både tal och skrift
- God förståelse för behovet av dokumentation samt erfarenhet av att arbeta i verksamhetsstödjande system


Meriterande för tjänsten:

- Relevant högskoleutbildning inom bygg eller fastighet
- Tidigare erfarenhet av lokalförvaltning eller teknisk förvaltning
- Kunskaper inom LOU, offentlig förvaltning och fastighetsteknik
- Erfarenhet av att administrera möteskallelser, föra protokoll, enklare fakturering eller avtalshantering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Biträdande förvaltare till verksamhet i Täby

Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum. Dina arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: - Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter - Ge stöd till lokalförvalt... Visa mer
Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter
- Ge stöd till lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen
- Biträda förvaltarna i olika förvaltningsfrågor, samt ha löpande kontakt med kunder, leverantörer och hyresgäster gällande lokalfrågor
- Driva olika typer av interna uppdrag, både administrativa och tekniska


Dina kvalifikationer

Vi söker en förvaltare som trivs i en roll med många kundkontakter, och är en positiv och relationsskapande person. Du tar ansvar och arbetar strukturerat och proaktivt.

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial förvaltarutbildning, eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- Erfarenhet från tidigare roller inom fastighetsförvaltning
- Goda kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsekonomi och budgetarbete
- Viss erfarenhet av administrativt arbete och vana att ha kundkontakt
- B-körkort
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Du behörskar svenska på hög nivå i både tal och skrift
- God förståelse för behovet av dokumentation samt erfarenhet av att arbeta i verksamhetsstödjande system


Meriterande för tjänsten:

- Relevant högskoleutbildning inom bygg eller fastighet
- Tidigare erfarenhet av lokalförvaltning eller teknisk förvaltning
- Kunskaper inom LOU, offentlig förvaltning och fastighetsteknik
- Erfarenhet av att administrera möteskallelser, föra protokoll, enklare fakturering eller avtalshantering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Biträdande förvaltare till verksamhet i Täby

Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum. Dina arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: - Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter - Ge stöd till lokalförvalt... Visa mer
Har du en känsla för service och erfarenhet av fastighetsförvaltning? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vår kund i Täby söker en biträdande förvaltare med start under september och fyra månader framåt, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger nära Täby Centrum.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter
- Ge stöd till lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen
- Biträda förvaltarna i olika förvaltningsfrågor, samt ha löpande kontakt med kunder, leverantörer och hyresgäster gällande lokalfrågor
- Driva olika typer av interna uppdrag, både administrativa och tekniska


Dina kvalifikationer

Vi söker en förvaltare som trivs i en roll med många kundkontakter, och är en positiv och relationsskapande person. Du tar ansvar och arbetar strukturerat och proaktivt.

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial förvaltarutbildning, eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- Erfarenhet från tidigare roller inom fastighetsförvaltning
- Goda kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsekonomi och budgetarbete
- Viss erfarenhet av administrativt arbete och vana att ha kundkontakt
- B-körkort
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Du behörskar svenska på hög nivå i både tal och skrift
- God förståelse för behovet av dokumentation samt erfarenhet av att arbeta i verksamhetsstödjande system


Meriterande för tjänsten:

- Relevant högskoleutbildning inom bygg eller fastighet
- Tidigare erfarenhet av lokalförvaltning eller teknisk förvaltning
- Kunskaper inom LOU, offentlig förvaltning och fastighetsteknik
- Erfarenhet av att administrera möteskallelser, föra protokoll, enklare fakturering eller avtalshantering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Teknisk förvaltare till Täby kommun

Ansök    Jan 18    Randstad AB    Fastighetsförvaltare
Arbetsbeskrivning Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer samtidigt som befintliga områden vidareutvecklas och förvaltas. Därför söker vi nu en teknisk förvaltare som kan effektivisera och optimera vårt fastighetsbestånd. Som teknisk förvaltare ser du till att fastighetsdriften håller hög affärsmässig och energioptimerad standard. Du ansvarar för kommunens media- och energibudget samt för energiinvesteringar.  En av dina viktigaste uppgifte... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer samtidigt som befintliga områden vidareutvecklas och förvaltas. Därför söker vi nu en teknisk förvaltare som kan effektivisera och optimera vårt fastighetsbestånd.

Som teknisk förvaltare ser du till att fastighetsdriften håller hög affärsmässig och energioptimerad standard. Du ansvarar för kommunens media- och energibudget samt för energiinvesteringar. 

En av dina viktigaste uppgifter under året kommer att vara att sjösätta driften av Täbys nya simhall som just nu byggs intill den nya stadsdelen Täby park. 

Som teknisk förvaltare ingår du i enheten för lokalförvaltning. Tillsammans med oss är du med och skapar en hållbar kommun för framtiden. Vi söker dig som vill vara med på vår spännande resa framåt!

Ansvarsområden
Säkerställa optimerad energiförbrukning
Effektivisera fastigheternas drift (värme, vatten, el)
Utveckla rutiner för teknisk förvaltning och miljöstyrning
Initiera och låta utföra underhållsåtgärder på tekniska installationer
Upphandla och ansvara för miljövänliga och kostnadseffektiva service- och driftavtal
Ansvara för kommunens media- och energibudget samt prognos 
Uppföljning av teknisk förvaltning mot externa fastighetsägare
Proaktiv omvärldsbevakning inom angränsande lagstiftning och myndighetskrav
Driva utvecklingsfrågor och samordning av det tekniska arbetet inom enheten
Delta i arbetet med större investeringar gällande ROT, energi och nyproduktion


Arbetstider
Tjänsten är på heltid och du är anställd hos oss på Täby kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara en del av Täbys framtidsbygge med din kunskap och ditt engagemang. Som person är du kommunikativ och relationsskapande, strategisk och tar initiativ. Du har både tekniskt intresse och god ekonomisk förståelse. Du är lika bekväm i en driftcentral som du är på kontoret. Du är en lagspelare som tillsammans med oss vill arbeta utifrån vår vision: Täby utvecklas med trygghet och frihet för en hållbar framtid.

För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare i Täby kommun behöver du:
Erfarenhet av en liknande roll som teknisk förvaltare, drifttekniker alternativt jämförbar bakgrund
God förståelse för förvaltnings- och driftsprocesser samt fastighetsekonomi
Erfarenhet av energioptimering
Gymnasieutbildning med kompletterande yrkesutbildning inom området
Kunskaper i angränsande lagstiftning
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
B-körkort

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
Erfarenhet av avtalshanteringssystem som Aff eller liknande 
Vana av omvärldsbevakning inom området
Relevant högskoleutbildning


Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-02-21 men urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad där senior rekryteringskonsult Carina Rydström, [email protected], och rekryteringskonsult Joel Ingmarsson, [email protected], gärna svarar på dina frågor om rollen som teknisk förvaltare.

Om företaget
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. 

Här växer nya stadsdelar fram, såsom Roslags-Näsby, Täby park och Arninge-Ullna. Genom bostäder, parker, stora visioner och omfattande planprocesser skapar vi levande stadsdelar med människan i centrum. För oss är hållbarhet en naturlig del av livet. Därför prioriterar vi gröna miljöer, hållbara transporter och möten mellan människor.

Täby har ett attraktivt läge med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Sökord: fastighet fastigheter teknisk förvaltare fastighetsförvaltare täby drifttekniker drift Visa mindre

fastighetsspecialist till Storstockholms brandförsvar

Ansök    Jul 5    Randstad AB    Fastighetsförvaltare
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och bidra till att skapa ett tryggare samhälle? Ta chansen att söka till Sveriges största räddningstjänst. Nu söker Storstockholms brandförsvar en Fastighetsspecialist som kan förstärka upp fastighetsgruppen. Storstockholms brandförsvar står inför flera spännande projekt avseende renoveringar och större ombyggnationer i närtid.   Fastighetsgruppen ansvarar för underhåll och drift av förbundets fastigheter och anläggninga... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till att skapa ett tryggare samhälle? Ta chansen att söka till Sveriges största räddningstjänst. Nu söker Storstockholms brandförsvar en Fastighetsspecialist som kan förstärka upp fastighetsgruppen. Storstockholms brandförsvar står inför flera spännande projekt avseende renoveringar och större ombyggnationer i närtid.  

Fastighetsgruppen ansvarar för underhåll och drift av förbundets fastigheter och anläggningar samt ansvarar för att lokalerna anpassas vid verksamhetsförändringar eller andra beslut som kräver en förändring av lokalerna. Storstockholms brandförsvar erbjuder en respektfull, öppen, professionell och pålitlig kultur där gemenskapen är stark. Du kommer bli en del av en verksamhet med höga ambitioner och snabb utvecklingstakt. Tjänsten är placerad på Täby brandstation.

Ansvarsområden
Tjänsten som fastighetsspecialist innebär i stort att arbeta för att Storstockholms Brandförsvar har ändamålsenliga lokaler att vistas och verka i. Utöver traditionell fastighetsförvaltning ansvarar du även för nedan arbetsuppgifter:


Kontakt med interna och externa aktörer som fastighetsägare, hyresgäster, ramavtalsentreprenörer
Olika fastighetsrelaterade projekt eller andra projekt där fastighetskompetens erfordras 
Framtagning av kravspecifikationer vid upphandling av fastighetsrelaterade tjänster 
Löpande kontakt med upphandlad avtalspart i egenskap av avtalsägare 
Framtagning av fastighetsrelaterade tjänsteutlåtanden
Hantering av felanmälan 
Bevakning av myndighetskrav
Expertstöd för organisationen


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet och erfarenhet av fastighetsförvaltning. Du har erfarenhet av fastighetsförvaltningsprocessens alla delar samt god kompetens inom entreprenad- och fastighetsjuridik. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.  Du har minst genomgått gymnasieutbildning inom relevant område. 

Vidare ser vi det meriterande om du även har:
akademisk examen och utbildning inom fastighetsförvaltning
tidigare erfarenhet av kommunalverksamhet
tidigare erfarenhet av att leda projekt och har kompetens inom miljöområdet

Som person är du en lagspelare som tar eget ansvar.  Du är noggrann, beslutsam och har ett driv samt förmåga att blicka framåt. Du verkar inom satta ramar, tänker nytt och gillar utveckling. Du har en god samarbetsförmåga, är kvalitetsmedveten och arbetar strukturerat. I ditt arbete är du självgående, kommunikativ och kunnig inom ditt område.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du varm välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Wide på 072-0649106 eller [email protected]

Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att du kommer att genomgå en säkerhetsprövning. Säkerhetsprövningen omfattar bakgrundskontroll och säkerhetssamtal som genomförs av SSBF anlitad extern part samt en registerkontroll hos säkerhetspolisen. 

Om företaget
Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund där tio kommuner samarbetar: Danderyd, Lidingö, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker. Förbundets ledning och stödfunktioner finns på Johannes brandstation i centrala Stockholm.
Storstockholms brandförsvar svarar för 1,2 miljoner människors trygghet. Genom samarbetsavtal svarar vi för larm och ledning av räddningsinsatser i totalt 25 kommuner i Uppland, Västmanland, delar av Södermanland och på Gotland.

Observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas under vecka 32.

Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Teknisk förvaltare till Täby kommun

Ansök    Jun 30    Randstad AB    Fastighetsförvaltare
Arbetsbeskrivning Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer samtidigt som befintliga områden vidareutvecklas och förvaltas. Därför söker vi nu en teknisk förvaltare som kan effektivisera och optimera vårt fastighetsbestånd. Som teknisk förvaltare ser du till att fastighetsdriften håller hög affärsmässig och energioptimerad standard. Du ansvarar för kommunens media- och energibudget samt för energiinvesteringar.  En av dina viktigaste uppgifter... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer samtidigt som befintliga områden vidareutvecklas och förvaltas. Därför söker vi nu en teknisk förvaltare som kan effektivisera och optimera vårt fastighetsbestånd.

Som teknisk förvaltare ser du till att fastighetsdriften håller hög affärsmässig och energioptimerad standard. Du ansvarar för kommunens media- och energibudget samt för energiinvesteringar. 

En av dina viktigaste uppgifter under året kommer att vara att säkerställa den tekniska driften av Täbys nya simhall som just nu byggs intill den nya stadsdelen Täby park. Du kommer också att ingå i en teknikgrupp med samlad kompetens inom det fastighetstekniska området.

Som teknisk förvaltare ingår du i enheten för lokalförvaltning. Tillsammans med oss är du med och skapar en hållbar kommun för framtiden. Vi söker dig som vill vara med på vår spännande resa framåt!

Ansvarsområden
Säkerställa optimerad energiförbrukning
Effektivisera fastigheternas drift
Initiera och låta utföra underhållsåtgärder på tekniska installationer
Upphandla och ansvara för miljövänliga och kostnadseffektiva service- och driftavtal
Ansvara för kommunens media- och energibudget samt prognos 
Uppföljning av teknisk förvaltning mot externa fastighetsägare
Proaktiv omvärldsbevakning inom angränsande lagstiftning och myndighetskrav
Driva utvecklingsfrågor och samordning av det tekniska arbetet inom enheten
Delta i arbetet med större investeringar gällande ROT, energi och nyproduktion


Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara en del av Täbys framtidsbygge med din kunskap och ditt engagemang. Som person är du kommunikativ och relationsskapande, strategisk och tar initiativ. Du har både tekniskt intresse och god ekonomisk förståelse. Du är lika bekväm i en driftcentral som du är på kontoret. Du är en lagspelare som tillsammans med oss vill arbeta utifrån vår vision: Täby utvecklas med trygghet och frihet för en hållbar framtid.

För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare i Täby kommun tror vi att du har:
Erfarenhet av en liknande roll som teknisk förvaltare, driftingenjör eller motsvarande 
Erfarenhet av energioptimering
God förståelse för fastighetsekonomi och kunskaper i angränsande lagstiftning
Gymnasieutbildning med relevant kompletterande utbildning
Mycket goda kunskaper i svenska
B-körkort

Det är meriterande om du också har:
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
Erfarenhet av att arbeta med avtalshanteringssystem
Relevant högskoleutbildning 


Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-08-07 men urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt. Intervjuer är planerade att genomföras under perioden vecka 33-35.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad där senior rekryteringskonsult Carina Rydström, [email protected], och rekryteringskonsult Joel Ingmarsson, [email protected], gärna svarar på dina frågor om rollen som teknisk förvaltare.

Om företaget
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi.

Här växer nya stadsdelar fram, såsom Roslags-Näsby, Täby park och Arninge-Ullna. Genom bostäder, parker, stora visioner och omfattande planprocesser skapar vi levande stadsdelar med människan i centrum. För oss är hållbarhet en naturlig del av livet. Därför prioriterar vi gröna miljöer, hållbara transporter och möten mellan människor.

Täby har ett attraktivt läge med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Observera att svarsfrekvensen kan variera under sommaren samt att intervjuer är planerade att genomföras under perioden vecka 33-35.

Sökord: teknisk förvaltare teknik fastighetsteknik driftingenjör fastighetsdrift drift förvaltning stockholm täby Visa mindre

ALD Automotive söker en Facility Manager

logo ALD Automotive söker nu en Facility Manager till våra lokaler i Täby. I rollen som Facility Manager kommer du att ansvara för driften av våra lokaler och se till att vår arbetsplats fungerar optimalt. ALD Automotive är ett finansiellt starkt bolag under tillväxt med en spännande resa framför oss. Vi har en familjär internationell och positiv kultur som inte minst tar sig uttryck i våra värdeord Laganda – Innovation – Ansvar – Engagemang som... Visa mer
logo

ALD Automotive söker nu en Facility Manager till våra lokaler i Täby. I rollen som Facility Manager kommer du att ansvara för driften av våra lokaler och se till att vår arbetsplats fungerar optimalt.

ALD Automotive är ett finansiellt starkt bolag under tillväxt med en spännande resa framför oss. Vi har en familjär internationell och positiv kultur som inte minst tar sig uttryck i våra värdeord Laganda – Innovation – Ansvar – Engagemang som genomsyrar allt vi gör. Du erbjuds en arbetsplats med stor lagkänsla där vi gemensamt arbetar mot vårt uppsatta mål - att fortsatt utvecklas och vara no 1 inom operationell leasing och biladministration. Vår vision är att skapa hållbara och smarta tekniska mobilitetslösningar till våra kunder, där vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Givetvis har vi kollektivavtal, ett generöst friskvårdsbidrag, vi har också ett eget gym på kontoret och en rad andra fantastiska förmåner.
Om rollen
I rollen som Facility Manager är du ytterst ansvarig för funktionen i våra lokaler. Du ansvarar för den fysiska arbetsmiljön och för att se till att fastigheten är så effektiv som möjligt, bland annat när det kommer till vårt miljöarbete. I rollen ingår även ansvar för kontorsmaterial och olika typer av IT material. Du kommer även vara kontaktperson för våra leverantörer inom området kontor och fastighet samt se över och ansvara för bland annat budgetering och avtal. Du kommer utöver detta även att ansvara för bemanningen av vår reception.

I rollen som Facility Manager arbetar du bland annat med:

• Sätta upp och driva projekt för en säker och effektiv fysisk arbetsmiljö
• Ansvara för leverantörer inom kontors- och fastighetsområdet (hyresvärd, telefoni, larm, kontorsmaterial, reception, städning etc.)
• Vara den första kontaktpersonen med vår IT avdelning i Danmark och även vara den ansvariga på plats
• Se till att våra certifieringar och tillstånd följs
• Proaktivt arbeta för att effektivisera och förbättra våra interna processer

Vem är du
Vi söker dig som:

• Har minst en relevant yrkesutbildning
• Har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Har tidigare erfarenhet av förhandling
• Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska i både tal och skrift
• Har B-körkort

Det är meriterande om du tidigare erfarenhet av att ha arbetat med ISO-certifieringar och/eller upphandlingar.

Vi söker dig som har en hög servicekänsla och som inte drar dig för att arbeta "hands-on". Du är även en god kommunikatör med ett öppet och lösningsorienterat mindset. Du arbetar även proaktivt för förbättring och föredrar att utföra dina arbetsuppgifter med en hög kvalité och noggrannhet. Utöver det trivs du med att arbeta både på ett kontor men även ute i verksamheten.
Ansökan
Vill du vara en del av ALD´s spännande tillväxtresa och bidra till vår fortsatta framgång och känner igen dig i rollbeskrivningen vill vi gärna välkomna dig så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 30 april 2021. Tjänsten är på heltid med kontor i Täby Kyrkby. I denna rekrytering samarbetar ALD med Jurek Rekrytering & Bemanning. För mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på [email protected]
Om oss
ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag och ett dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale med nära 1,76 miljoner bilar och 6 600 medarbetare i 43 länder. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Vårt strategiarbete fokuserar på att få branschens nöjdaste kunder genom att leverera hållbara mobilitetslösningar. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken. Läs gärna mer på www.aldautomotive.se Visa mindre

Biträdande förvaltare till Täby kommun

Ansök    Jan 15    Täby kommun    Fastighetsförvaltare
Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen kan göra skillnad? Vill du arbeta i en bred och omväxlande roll där du får möjlighet att vidareutvecklas inom lokalförvaltning? Då ser vi fram emot att höra av dig! Enheten för lokalförvaltning i Täby Kommun växer och behöver stärka upp teamet med en biträdande förvaltare som kan stötta våra lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen. Om jobbet I rollen som biträdande förval... Visa mer
Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen kan göra skillnad? Vill du arbeta i en bred och omväxlande roll där du får möjlighet att vidareutvecklas inom lokalförvaltning? Då ser vi fram emot att höra av dig!

Enheten för lokalförvaltning i Täby Kommun växer och behöver stärka upp teamet med en biträdande förvaltare som kan stötta våra lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen.

Om jobbet

I rollen som biträdande förvaltare kommer du huvudsakligen att bistå lokalförvaltningen i administrativa och tekniska arbetsuppgifter. Du fungerar som stöd till lokalförvaltare, tekniska förvaltare och ledningen.

Som biträdande förvaltare kommer du även att biträda förvaltarna i olika förvaltningsfrågor, samt ha löpande kontakt med kunder, leverantörer och hyresgäster gällande lokalfrågor. Du kommer även att driva olika typer av interna uppdrag, både administrativa och tekniska. 

Du blir en del av Enheten för Lokalförvaltning, rapporterar till Enhetschefen och har din arbetsplats nära Täby Centrum.

 

Vem är du?

Den vi söker har eftergymnasial förvaltarutbildning, alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig och erfarenhet från tidigare roller inom fastighetsförvaltning. Du behöver ha goda kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsekonomi och budgetarbete. Du behöver även ha viss erfarenhet av administrativt arbete och vara van att ha kundkontakt. 

Det är meriterande om du har relevant högskoleutbildning inom bygg eller fastighet, tidigare erfarenhet av lokalförvaltning, teknisk förvaltning samt kunskaper inom LOU, offentlig förvaltning och fastighetsteknik. Har du erfarenhet av att administrera möteskallelser, föra protokoll, enklare fakturering eller avtalshantering är även det en fördel. 

Vidare behöver du vara van vid och trivas i en roll med många kundkontakter och administrativa uppgifter. Vi förutsätter att du har mycket god förståelse för behovet av dokumentation, är van att arbeta i verksamhetsstödjande system, har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska på hög nivå, i både tal och skrift. Du har B-körkort.

Som person beskrivs du som trygg, positiv och förtroendeskapande, med förmågan att skapa och bibehålla goda relationer på alla plan. Du beskrivs även som ansvarstagande, lösningsorienterad och självgående. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör, samt både lyhörd och affärsmässig. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbetar proaktivt och får saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

 

Övrigt

Låter det intressant? Varmt välkommen att registrera din ansökan här. I den här rekryteringen samarbetar Täby kommun med Randstad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25. Urval och intervjuer sker löpande så kom gärna in med din ansökan redan idag. 


• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
• Sista ansökningsdag är 31 januari 2021.
• Tillsättning sker enligt överenskommelse.

 Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

 

 


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Visa mindre

Fastighetsförvaltare med personalansvar

Kopparhus söker en fastighetsförvaltare med personalansvar Kopparhus AB söker nu en fastighetsförvaltare som vill bli en i teamet på ett fastighetsbolag med stort hjärta. På Kopparhus kommer du att erbjudas delaktighet och laganda på ett fastighetsbolag med god ekonomi och stor framtidstro. En ansvarsfull roll på ett inkluderande fastighetsbolag Kopparhus äger och förvaltar både bostäder och kommersiella lokaler med placering i framför allt Norrort och Ros... Visa mer
Kopparhus söker en fastighetsförvaltare med personalansvar
Kopparhus AB söker nu en fastighetsförvaltare som vill bli en i teamet på ett fastighetsbolag med stort hjärta. På Kopparhus kommer du att erbjudas delaktighet och laganda på ett fastighetsbolag med god ekonomi och stor framtidstro.
En ansvarsfull roll på ett inkluderande fastighetsbolag
Kopparhus äger och förvaltar både bostäder och kommersiella lokaler med placering i framför allt Norrort och Roslagen. Som fastighetsförvaltare hos Kopparhus kommer du att ingå i ett team på 10 personer. Dina arbetsdagar kommer att fördelas mellan de båda kontoren som är placerade i Täby respektive Norrtälje samt tid ute i fastighetsbeståndet.

Som förvaltare hos Kopparhus kommer du ha helhetsansvaret för förvaltningen och stort fokus i rollen kommer att ligga på ledarskap och projekt. Kopparhus strategi för sitt fastighetsbestånd är en långsiktig och ansvarsfull förvaltning och här kommer din insats att göra skillnad. Du kommer att initiera och ansvara för flertalet projekt, både för att underhålla och utveckla fastighetsbeståndet. Projektens storlek kommer att variera från stort till smått och det kommer att ligga på ditt ansvar att säkerställa en god projektekonomi och styrning och uppföljning av entreprenörer.

I rollen som fastighetsförvaltare kommer du att ställas inför en stor bredd av arbetsuppgifter och de kommer i huvudsak att bestå av: Ansvara för och leda upphandlingar, förstudier och uppföljningar i projekt
Budget- och resultatansvar för fastighetsförvaltningen
Övergripande personalansvar inkl. medarbetarsamtal och lönesättning
Leda, planera, engagera och styra dina medarbetare mot uppsatta mål
Kontinuerligt verka för goda hyresgästkontakter
Aktivt arbeta för effektivisering av processer och rutiner för fastighetsförvaltningen
Ta fram underhållsplaner och aktivt arbeta för ett bättre driftnetto
Tillsammans med övriga i bolaget vara aktivt engagerad i fastighetsutvecklingsarbetet
Ansvara för myndighetskrav och egenkontroller
Ansvara för avtal, uppföljning och relationer till entreprenörer

Din profil
För att kunna axla rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning och har du dessutom en relevant utbildning är det meriterande. Du har erfarenhet av budgetarbete och en ekonomisk medvetenhet som du väger in i alla dina beslut. Som projektledare har du en förståelse för vikten av ett grundligt förarbete och du är en van beställare och kravställare av projekt i olika storlekar.

Ledarskapet för driftpersonalen är en mycket viktig del av rollen och vi tror att du har en naturlig och coachande ledarstil. Din entusiasm och ditt genuina intresse för människor genomsyrar ditt ledarskap och hjälper dig att motivera och lyfta dina medarbetare, vars framgångar du följer med glädje.

Som person är du strukturerad och trivs med att jobba i team. Du är driven, gillar utveckling och delar gärna med dig av din entusiasm. Som förvaltare har du en viktig uppgift i att vårda relationer med såväl hyresgäster som entreprenörer och här har du stor hjälp av din nyfikenhet och din kommunikativa förmåga.

Välkommen med din ansökan
Om du tycker att tjänsten som fastighetsförvaltare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar Kopparhus med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. 

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Moa Norman på [email protected] eller 070-822 14 17.

Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se Visa mindre

Bostadsförvaltare till Täby kommun

Ansök    Jan 15    Täby kommun    Bostadsförvaltare
Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Är du en erfaren bostadsförvaltare som trivs i en bred, omväxlande roll där du får stort eget ansvar? Då ser vi fram emot att höra av dig! Enheten för Bostadsförvaltning i Täby kommun ansvarar för att säkra tillgång till relevant boende, eget och inhyrt, för de olika behov som social omsorg är ansvarig för. Enheten behöver stärka upp teamet med en erf... Visa mer
Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Är du en erfaren bostadsförvaltare som trivs i en bred, omväxlande roll där du får stort eget ansvar? Då ser vi fram emot att höra av dig!

Enheten för Bostadsförvaltning i Täby kommun ansvarar för att säkra tillgång till relevant boende, eget och inhyrt, för de olika behov som social omsorg är ansvarig för. Enheten behöver stärka upp teamet med en erfaren och skicklig bostadsförvaltare som blir Täby kommuns ansikte utåt mot hyresgästerna. 

Arbetsbeskrivning

I rollen som bostadsförvaltare ansvarar du för olika typer av biståndsbedömda bostadslägenheter vilket bl a innebär budgetering, prognostisering och ekonomisk uppföljning för objekten, samt även viss teknisk förvaltning. Du säkerställer att våra boenden och tillhörande lokaler kontinuerligt besiktas och underhålls på ett ansvarsfullt sätt. Du kommer att vara delaktig i att driva olika typer av upphandlingsprojekt och administrativa projekt kopplat till förvaltningen.

Som förvaltare har du löpande kontakt med hyresgäster, verksamheter, entreprenörer, leverantörer och projektledare. Du hanterar visningar, nycklar, kontraktsskrivning, uppsägningar och störningsärenden gentemot våra hyresgäster. 

Du blir en del av enheten för Bostadsförvaltning, rapporterar till enhetschefen och har din arbetsplats nära Täby Centrum.

Kvalifikationer

Den vi söker har minst fem års arbetslivserfarenhet av både lokal- och bostadsförvaltning, samt gärna eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, alternativt annan relevant utbildning som Täby Kommun bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet av att arbeta förvaltningsövergripande inom offentlig förvaltning och goda kunskaper inom fastighetsekonomi och budgetarbete. Du behöver ha både kunskap om och erfarenhet av att tillämpa hyresjuridik, bosättningslagen och socialtjänstlagen. Har du kunskaper inom offentlig förvaltning, LOU och upphandling/avrop av entreprenad, samt teknisk förvaltning, ser vi det som meriterande.

Vidare behöver du vara van vid och trivas i en roll med många kontakter och administrativa uppgifter. Vi förutsätter att du har mycket god förståelse för behovet av dokumentation, är van att arbeta i verksamhetsstödjande system, har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska på god nivå, i både tal och skrift. Du har B-körkort.

Som person beskrivs du som trygg, positiv och förtroendeskapande, med förmågan att både skapa och bibehålla goda relationer på alla plan. Du beskrivs även som ansvarstagande, lösningsorienterad och självgående. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör, samt både analytisk och affärsmässig. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbetar proaktivt och får saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Sista ansökningsdag 31 januari 2021.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt. 
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information.


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Samhällsutvecklingskontoret som består av sex avdelningar är en viktig aktör när Täby växer. Organisationsupplägget är unikt där avdelningarna arbetar parallellt under projektform vilket skapar förutsättningar att jobba varierat tillsammans med andra professioner. Med fokus på fyra nya hållbara stadsdelar med olika arkitektur ges våra medarbetare stor möjlighet att påverka med sin specialistkunskap. Vill du vara med och skapa det framtida Täby? Visa mindre

Lokalförvaltare till Täby kommun

Ansök    Jan 15    Täby kommun    Fastighetsförvaltare
Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Är du en erfaren och skicklig Lokalförvaltare som trivs i en bred, omväxlande roll där du får stort eget ansvar och blir en viktig partner för våra hyresgäster? Då ser vi fram emot att höra av dig! Enheten för lokalförvaltning i Täby Kommun växer och behöver stärka upp teamet med en erfaren Lokalförvaltare som kan ta ett affärsmässigt ansvar för ett eg... Visa mer
Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Är du en erfaren och skicklig Lokalförvaltare som trivs i en bred, omväxlande roll där du får stort eget ansvar och blir en viktig partner för våra hyresgäster? Då ser vi fram emot att höra av dig!

Enheten för lokalförvaltning i Täby Kommun växer och behöver stärka upp teamet med en erfaren Lokalförvaltare som kan ta ett affärsmässigt ansvar för ett eget fastighetsbestånd och hantera allt från skolor och förskolor till idrottsanläggningar. Som Lokalförvaltare är du Täby Kommuns ansikte utåt mot våra viktiga hyresgäster.

Om jobbet

I rollen som förvaltare har du ett affärsmässigt ansvar för dina kunder och säkerställer en långsiktigt och hållbar förvaltning av ditt fastighetsbestånd. Du hanterar huvudsakligen ekonomiska och administrativa uppgifter inom lokalförvaltningen, men även vissa tekniska uppgifter. 

Du har löpande kontakt med entreprenörer, leverantörer, projektledare och hyresgäster gällande bygg och fastighetsfrågor. Du driver även olika upphandlingsprojekt och hanterar administrativa projekt kopplat till förvaltningen. 

Du ansvarar för förvaltning av lokaler inom barn och grundskolor, kultur och fritid, samt i vissa fall näringsliv och även social och omsorg.

Du blir en del av Enheten för Lokalförvaltning, rapporterar till Enhetschefen och har din arbetsplats nära Täby Centrum.

 

Vem är du?

Den vi söker har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, gärna högskoleutbildning inom bygg eller fastighet, alternativt annan relevant utbildning som Täby Kommun bedömer som likvärdig. Du har arbetat som förvaltare under de senaste tre åren och det är en fördel om du har minst fem års erfarenhet av fastighetsförvaltning. Du behöver ha goda kunskaper inom lokalhyresjuridik, entreprenadjuridik, LOU och offentlig förvaltning, samt även inom fastighetsekonomi och budgetarbete. Vi vill även att du har förhandlingsvana och erfarenhet av upphandling.

Det är meriterande om du har arbetat förvaltningsövergripande inom offentlig förvaltning och även har goda kunskaper inom fastighetsteknik.

Vidare behöver du vara van vid och trivas i en roll med många kundkontakter och administrativa uppgifter. Vi förutsätter att du har mycket god förståelse för behovet av dokumentation, är van att arbeta i verksamhetsstödjande system, har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska på hög nivå, i både tal och skrift. Du har B-körkort.

Som person beskrivs du som trygg, positiv och förtroendeskapande, med förmågan att skapa och bibehålla goda relationer på alla plan. Du beskrivs även som ansvarstagande, lösningsorienterad och självgående. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör, samt både lyhörd och affärsmässig. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbetar proaktivt och får saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

 

Övrigt

Låter det intressant? Varmt välkommen att registrera din ansökan här. I den här rekryteringen samarbetar Täby kommun med Randstad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25. Urval och intervjuer sker löpande så kom gärna in med din ansökan redan idag. 


• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
• Sista ansökningsdag är 31 januari 2021.
• Tillsättning sker enligt överenskommelse.

 Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

 

 


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Visa mindre

Fastighetsstrateg i Täby kommun

Ansök    Jan 23    Randstad    Fastighetsförvaltare
Arbetsbeskrivning Vill du göra skillnad? Just nu söker fastighetsavdelningen på Täby kommun en erfaren Fastighetsstrateg. Fastighetsavdelningen är en avdelning inom samhällsutvecklingskontoret i Täby kommun. Avdelningen arbetar med lokalförsörjning, fastighetsförvaltning, och projektledning av investerings- och underhållsprojekt. Fastighetsavdelningen företräder kommunen i rollen som fastighetsägare. Totalt förvaltar fastighetsavdelningen ca 400 000 kvm ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad? Just nu söker fastighetsavdelningen på Täby kommun en erfaren Fastighetsstrateg.


Fastighetsavdelningen är en avdelning inom samhällsutvecklingskontoret i Täby kommun. Avdelningen arbetar med lokalförsörjning, fastighetsförvaltning, och projektledning av investerings- och underhållsprojekt. Fastighetsavdelningen företräder kommunen i rollen som fastighetsägare. Totalt förvaltar fastighetsavdelningen ca 400 000 kvm varav ca 70 000 kvm är inhyrda lokaler och bostäder. Kommunen är inne i en period av tillväxt vilket innebär att behovet av verksamhetslokaler kommer att öka. För att hålla lokalkostnaderna på rätt nivå krävs flexibilitet, kreativa lösningar, framförhållning och lokaleffektivitet. 



Ansvarsområden
Som fastighetsstrateg kommer du inneha en nyckelroll inom kommunen med täta kontakter med dina kollegor för att skapa strategier och ta fram nyckelaktiviteter för framtiden. Fastighetsstrategen ska fungera som en resurs när det gäller att utveckla och optimera hela kommunens lokalförsörjning. I uppdraget ingår att analysera befintliga strukturer och behov samt att leda arbetet med att säkerställa en effektiv och flexibel lokalförsörjning över tid. En viktig uppgift blir att utveckla den kommunövergripande lokalförsörjningsplanen för anläggningar, bostäder och lokaler tillsammans med berörda nyttjande verksamheter och beställare utifrån gällande ekonomiska förutsättningar. Du samverkar även med övriga delar av samhällsutvecklingskontoret i den fysiska planeringen och har en tät kontakt och dialog med andra fastighetsägare i kommunen.

Arbetstider
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid. Tillsättning sker enligt överenskommelse. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
relevant akademisk examen inom tex fastighetsekonomi, juridik, samhällsplanering eller liknande som arbetsgivaren finner likvärdig
erfarenhet av arbete med lokalförsörjning i en politiskt styrd organisation
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Som person är du strukturerad, samarbetsorienterad och problemlösningsorienterad. Det här är rätt arbete för dig som har lätt för att motivera människor och skapa förtroendefulla relationer. Du har en förmåga att se helheten och gillar att utifrån komplex information ta fram strategier och fatta beslut. Vi erbjuder ett självständigt arbete i en utvecklande och expanderande kommun. Du kommer att trivas här om du är en person som har förmåga att ta strategiska beslut med fokus på långsiktig lokalförsörjning. Samt omsätta dessa till verkligheten och driva igenom projekt. 


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Ansökan
Låter det intressant? Vi vill ha din intresseanmälan senast 2020-02-12. I denna rekrytering har Täby kommun valt att samarbeta med Randstad Engineering, rekryteringskonsult Katarina Eken, tel: 072 237 33 87, [email protected]

Fackliga kontaktpersoner:
Elisabeth Rosenberg
Facklig företrädare SACO
08-555 590 00
[email protected]


Maud Adamsson
Facklig företrädare Vision
08-555 592 85
[email protected]



Om företaget
Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus.


På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.


Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Samhällsutvecklingskontoret som består av sex avdelningar är en viktig aktör när Täby växer. Organisationsupplägget är unikt där avdelningarna arbetar parallellt under projektform vilket skapar förutsättningar att jobba varierat tillsammans med andra professioner. Med fokus på fyra nya hållbara stadsdelar med olika arkitektur ges våra medarbetare stor möjlighet att påverka med sin specialistkunskap. Vill du vara med och skapa det framtida Täby? Visa mindre

Åva gymnasium söker teknikintresserad vaktmästare

Ansök    Okt 25    Täby kommun    Fastighetsförvaltare
Vaktmästare/skolkanslist till Åva gymnasium Arbetsbeskrivning. Vi söker en vaktmästare som även kommer att ha vissa administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta både i vaktmästeri och i skolans reception. Uppgifterna i receptionen kommer vara att hjälpa elever med datorproblem. Det kan handla om enklare felsökning, hjälpa till med lösenordsbyten, etc samt att skicka in enheter på service. Arbetsuppgifterna i vaktmästeriet kan ibland vara fysiskt kr... Visa mer
Vaktmästare/skolkanslist till Åva gymnasium
Arbetsbeskrivning.
Vi söker en vaktmästare som även kommer att ha vissa administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta både i vaktmästeri och i skolans reception. Uppgifterna i receptionen kommer vara att hjälpa elever med datorproblem. Det kan handla om enklare felsökning, hjälpa till med lösenordsbyten, etc samt att skicka in enheter på service. Arbetsuppgifterna i vaktmästeriet kan ibland vara fysiskt krävande. Du  även att öppna eller stänga skolan vissa dagar.  Under arbetstoppar som skolstart och läsårsslut kan andra administrativa arbetsuppgifter komma att ingå.

Intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden.

Kvalifikationer
Stort intresse för service, förmåga att skapa god kontakt med elever och personal. Att kunna kommunicera på både svenska och engelska är nödvändigt då skolan har internationella elever.

Tjänsten kräver både självständighet, förmåga att ta egna initiativ samt samarbeta i grupp. 

Trygg med att arbeta med datorer och nyfikenhet på ny teknik.

Körkort B krävs för tjänsten.

Stor vikt kommer fästas vid personlig lämplighet.

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning:   Deltid, 75%

 

Fackliga Företrädare

Susanne Lindorff-Dahlqvist, Kommunal

[email protected]

Eva Rojling, Vision

[email protected]

 


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet.
Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev. Visa mindre